dimarts, 9 d’octubre del 2012

ELS GRANS VINS SENSE SULFITS (Les grands vins sans sulfite)

El juny de 1978, AGROVIT, "El món del vi", va ser un servei empresarial alsacià en creixement. Aquesta empresa, quan me'n vaig anar, estava dedicada al vi i comercialitzaven ells tot el que podia ser necessari i útil. Enologia i especialment vinificació, assessorament, serveis... però  estaven poc desenvolupats. Vaig sentir que els productors necessitaven un suport real per fer front als reptes tècnics de les pròximes dècades.De fet, Crémants van néixer, el clima va canviar, el perfil del vi i s'acomiadava la collita tardana. I la institució de tasts de vi dels requisits d'aprovació imposaven qualitats noves. He decidit crear un servei "Enologia" contractació d'un enòleg a càrrec de la instal · lació d'un laboratori d'anàlisi de vins a la seu AGROVIT 16 rue d'Orschwihr Soultzmatt. El meu primer novell Philippe Gocker, contractada a la primavera de 1978, es va recordar a la finca de la família del seu pare perquè l'ajudin a la granja familiar. És en aquest punt que ha presentat un enòleg jove i dinàmica IMMELE Arnaud, fill de deviticulteurs Voegtlinshoffen. Tot el que volia era oferir un bon servei als meus clients en enologia. Així que em vaig oferir a resoldre Arnaud dansmes IMMELE Soultzmatt local, volar pel seu compte, a desenvolupar un laboratori, així com els serveis i subministraments necessaris per a la vinificació bo. Arnaud està inscrita al registre mercantil l'agost de 1978 i va començar a treballar per enfrontar la seva primera collita com consell qu'œnologue. Hem treballat al seu costat per al vi, em vinyes des de fa vuit anys. Petits serveis addicionals a la viticultura, l'enologia va esdevenir una activitat important que requereix habilitats i les instal · lacions adequades.AGROVIT necessitava nous locals i IMMELE Enologia també. Els dos Westhalten instal · lat, a 500 metres l'un de l'altre. Laboratori IMMELE ràpidament es va convertir en una força de propostes tècniques s'estenen les seves activitats en Toutle vinya alsacià, amb un laboratori a Dambach-la-Ville i Sigolsheim i Borgonya, amb la creació d'un laboratori a Macon. Els productors necessiten noves habilitats. El canvi climàtic, l'augment de collita tardana i Crémant i desvins "orgànics" productors va ficar en els seus gestos tradicionals i obligats a aprendre noves rutes tècniques. AGROVIT de la vinya i el vi IMMELE Enologia, teníem la mateixa visió d'un vi alsacià servei per acompanyar els canvis que exigeix ​​el mercat.Alguns vins eren, en aquest moment, la reputació de "mal de cap vi". A més, per eliminar permanentment aquests prejudicis, la idea de treballar per als vins sense sulfits es meparaissait un gran desafiament! Però compte, regionals o del mercat internacional és exigent. El consumidor vol productes amb alt valor ecològic, però sense comprometre el sabor. Alsàcia defensa els valors de debò, el sentit comú, i sap l'enllaç a la millor tradició de les propostes modernes. El municipi Rouffach, jo estic a càrrec, igual que les vinyes d'Alsàcia, combina el desenvolupament econòmic i la protecció del medi ambient. L'enfocament dels vins sense sulfits que van en la mateixa direcció: es favoriseles les vendes de vi mentre complien amb els criteris ambientals. Estic segur que professionals del vi es beneficiaran de les propostes innovadores d'aquest llibre escrit per un enòleg talent. L'aplicació d'aquestes propostes només millorarà la imatge i la reputació dels vins. Amb totes les meves felicitacions i el meu agraïment i la meva amistat lleial.Jean-Paul DiringerCavaller de l'Ordre Nacional de la Legió d'HonorMajor Soultzmatt-WintzfeldenVice-president del Consell General de Haut-RhinFundador AGROVIT.

http://store.oeno.tm.fr/libfr/nouveau/sulfites.html 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada