dissabte, 20 d’octubre del 2012

MARTIN MILLER'S GIN

Es tracta d'una ginebra Premium, tipus London Dry de 40,0% alc. / Vol., Obtinguda per destil · lació tradicional per lots, amb un sol alambí, al qual denominen Àngela, naturalment de coure, i fabricat per John Dore & Co el 1903. El destil · lat del cereal, elaborat a Black Country, és enviat al costat dels botànics a Islàndia, on aquests es remullen en aigua procedent de de glaceres i filtrada en roca volcànica, i es barregen amb el destil · lat, marxant de nou a Anglaterra, sent aquest el motiu pel qual se l'anomena la ginebra de les tres mil milles.

Els botànics utilitzats són ginebre, taronja, llimona, coriandre, regalèssia, canyella, casia, nou moscada, angèlica i arrel de Florència, acuradament seleccionats, i homogeneïtzats per evitar diferències apreciables d'una temporada a una altra.

El producte final, és nítid, de cos mitjà, suau i sedós al paladar, amb bona harmonització entre l'alcohol i els botànics, notant-se sense destacar el ginebre i amb notes florals i fruiters amb el toc de la regalèssia, predominant en l'olfacte els cítrics.

És una ginebra molt recent, ja que es va començar a fabricar el 1999. El productor, Martin Miller, és conegut per diverses activitats, com a fotògraf, organitzador de concerts pop o antiquari (és l'autor del Miller s Antique Price Guide), s'explica, que reunit amb dos amics, van decidir fabricar la millor ginebra del món , triant entre diverses fórmules, la número set, que va portar a la pràctica.

Es presenta en una ampolla moderna de 70 cl., De línies rectes, amb les etiquetes a l'interior de l'ampolla. Ha rebut premis en tasts a Chicago i San Francisco.


http://www.martinmillersgin.com/uk.html

INICIACIÓ AL TAST

En la FASE VISUAL analitzarem els següents conceptes:

En primer lloc la seva transparència i transparència, és a dir l'absència de partícules en suspensió, perceptibles per l'ull humà. Aquesta observació es fa en situar el vi entre l'ull i una font lluminosa. Tenint en compte aquest factor podem parlar de vins tèrbols, opalescents o mats, transparents i brillants, des del pol més negatiu al positiu.

En segon lloc la capa o intensitat del color. Per analitzar aquest paràmetre inclinarem la copa sobre una superfície blanca, amb això definirem al vi com de capa alta, mitjana o baixa, segons veiem o no a través d'ell. La intensitat del color ens ofereix també dades sobre l'estructura i el cos del vi. Com més intensitat, major estructura.

El tercer element a definir és el color. La varietat de colors en els vins negres va des del vermell violaci al cafè, i segons el grau de color podrem veure l'evolució del vi, és a dir la criança d'aquest.

Finalment girant la copa es poden apreciar dos conceptes abans de passar a la fase olfactiva. En primer lloc la fluïdesa que ve definida per les llàgrimes del vi directament relacionades amb l'estructura i el grau del vi. I en segon lloc l'efervescència, toc de carbònic típic dels vins joves.
En la FASE OLFACTIVA, olorarem el vi en tres moments diferents. Primer sense agitar la copa, després agitant suaument la copa, i finalment, si considerem que cal, perquè hem apreciat algun aroma defectuós, agitant bruscament, i si cal tapant, acció que coneixem com trencar el vi. Segons les olors que percebem en cada un d'aquests moments podrem parlar d'intensitat, variació i complexitat aromàtica. Quant als aromes que percebem en un vi es classifiquen en tres tipus:

Aromes primaris, són els propis del raïm de naturalesa fruiter o vegetal.

Aromes secundaris, els que s'originen en la fermentació tant alcohòlica com malolàctica, són els més nombrosos.

Aromes terciaris, desenvolupats després de la criança del vi, podem classificar-los en diferents famílies, com són, animals, vegetals, torrefactes, fruits secs o especiats. Estan en funció del tipus de roure utilitzat, del torrat de la bóta, del temps que hagi passat el vi en ella, i del temps de repòs en ampolla. Aquests aromes són els que es coneixen con BOUQUET.

L'ordre d'aparició d'aquests aromes és contrari al que hem exposat, però en un vi de qualitat, criat en bóta, han d'aparèixer els tres, i no estar solapats uns per altres. Si no s'aprecia cap aroma estarem davant d'un vi neutre.
Finalment passem a la FASE GUSTATIVA. En boca un vi de ser confirmats les sensacions anteriors ia més mostrar equilibrat i rodó. No és millor el més concentrat, el de més color, o el més tànnic, sinó aquell que es percep com un conjunt harmònic, aquell en el qual no despunta cap dels sabors que componen el vi.Els òrgans receptors gustatius es troben sobre les papil · les gustatives que són sensibles als quatre sabors bàsics, el dolç, l'àcid, el salat i l'amarg.El sabor dolç es percep immediatament, a la punta de la llengua, i defineix la lleugeresa, el cos i la suavitat del vi. Aquest gust es deriva dels sucres de la fruita i de l'alcohol del vi.El sabor àcid es percep en els laterals i la base de la llengua i transmet sensació de frescor. Les sutancias àcides apareixen ja en la fruita, i es desenvolupen al llarg de la fermentació.El amarg, que se situa en la part posterior, es deriva de les substàncies tànniques i dels polifenols del vi, i pot anar acompanyat d'astringència.I finalment els salats es perceben en les vores, i són els que atorguen estructura al vi. Es deriven de les sals procedents del sòl, i dels àcids metabolitzats per la fruita.En primer lloc analitzarem les sensacions percebudes un cop el vi ha arribat a la boca. Observarem si notem picor (presència de bombolles) i sabor dolç. Observarem el temps que triguem en percebre l'acidesa i l'astringència.Després mourem el vi amb suavitat per la boca, durant 10-15 segons com a màxim. Tractarem d'observar l'evolució del vi en quant a sabors i aromes, i en general totes les sensacions percebudes durant aquest temps.Segons la proporció en què apareguin els quatre sabors bàsics parlarem de la rodonesa del vi, si a més la percepció d'aquests és àmplia el qualificarem com saborós o carnós.En segon lloc hem de parlar del tacte bucal, amb el qual es perceben la suavitat, i untuositat, com a elements positius, o la rugositat i l'astringència del vi, com a factors negatius.Finalment avaluarem el vi a la via retronasal, per això ho farem borbotear en boca. Un cop empassat el vi o escopit, expulsarem l'aire pel nas i analitzarem les sensacions percebudes. Durant un temps, percebrem les mateixes sensacions que quan teníem el vi a la boca (persistència aromàtica).De vegades alguns vins ens deixen una sensació final, que pot ser: àcida, tànnica, etc. Si aquesta sensació final, no existís, parlaríem d'un vi franc. Per contra, de vegades, en la sensació final apareix un mal gust, llavors parlarem de postgust per exemple a brutícia, herbaci.

LA ESTACADA

Color picota madura. Àmplia capa. Aromes fumats i balsàmics. Sucós en boca amb tanins suaus però ben marcats. Maridar amb carns en salsa. Decantar.


http://www.fincalaestacada.com/index.php?lang=es

DINASTÍA VIVANCO

Color cirera brillant. Aromes de fruita vermella, regalèssia, amb presència d'aromes torrats, vainilla, fum, espècies i herbes aromàtiques. En boca es mostra expressiu, amb un pas elegant i afruitat i un final persistent.

http://www.dinastiavivanco.com/inicio.asp





HONORO VERA ORGANIC

Vi de color vermell cirera picota de capa mitjana alta. Al nas destaquen atractius aromes florals amb tocs de fruita madura i un fons balsàmic. Equilibrat i ben estructurat és fresc en boca, viu i saborós amb una adequada acidesa i nobles tanins de fruita madura.

http://www.bodegasjuangil.com 



divendres, 12 d’octubre del 2012

VINS NATURALS (PÀGINES RELACIONADES)





Aquí teniu una sèrie de pàgines de persones, bodegues... que cuiden les seves vinyes i vinifiquen seguint unes estrictes normes per tal d'oferir uns vins, singulars, autèntics... naturals.

http://vinopuchero.blogspot.com.es/p/nuestros-vinos.html

http://www.barrancooscuro.com/

http://bodegacauzon.blogspot.com.es/

http://bodegamarenas.com/

http://laureanoserres.wordpress.com/



VINS NATURALS


Què és Vi Natural?
Vi natural és vi fet amb raïm natural, sense afegir ni treure res a aquesta raïm. El resultat és un fidel reflex de la terra de la qual neix el vi.
Aquests són els 7 punts bàsics que sostenen la ideologia de l'Associació de Productors de Vins Naturals.
1. CULTIU respectuós amb el medi
- Es practica algun tipus d'agricultura com la ecològica o biodinàmica o simplement se segueixen mètodes ancestrals usant només productes naturals. Es respecten els cicles naturals.
- Els tractaments més comuns i admesos en agricultura ecològica com sofre o sulfat de coure haurien de limitar a l'imprescindible. Un tractament primerenc i preventiu és més beneficiós que molts i tardans. On es donin les condicions es recomanen els adobs verds. Hi ha pràctiques locals que són difícilment extrapolables però molt beneficioses en el seu medi natural.
- No s'usen adobs químics, herbicides, plaguicides, fungicides sistèmics ni organismes manipulats genèticament.
2. Compromís amb el ENTORN NATURAL.
- A més de practicar una agricultura respectuosa es manté un comportament coherent a l'hora de canalitzar recursos com l'energia, el treball o l'aigua. Els vins s'envasen en ampolles de vidre que es taponen amb suro natural.
- És positiu que hi hagi un compromís per millorar l'entorn. Cal intentar generar el mínim possible de residus i gestionar-los de la millor manera possible, fomentar l'estalvi energètic. Els recursos s'han d'utilitzar de la manera més eficient possible.
- No es generen costos socials ni externalitats.
3. El VITICULTOR és l'AUTOR
- L'Autor del vi controla la vinya, és responsable de tots els treballs que es realitzen i pren les decisions.
- És preferible que les vinyes siguin en propietat. També és preferible que el productor treballi directament i s'impliqui en cadascuna de les tasques dedicant una part important del seu temps de treball a la vinya.
- No es compra raïm de vinya no controlat.
4. AUTENTICITAT i SINGULARITAT
- El raïm ha de reflectir les condicions de la terra i l'anyada. No han d'haver elements que distorsionin l'expressió de la terra i el raïm en el vi.
- És preferible el treball manual i artesanal. La maquinària utilitzada en tot cas no canviar les condicions naturals del raïm, del most o del vi. No es filtra ni aclareix el vi, per conservar les característiques naturals del vi.
- No s'usen llevats comercials ni qualsevol altre producte per accelerar o conduir la fermentació alcohòlica. No s'usen bacteris malolàctiques per accelerar o conduir la fermentació malolàctica, no es corregeix l'acidesa acidificant (amb àcid tartàric, cítric o qualsevol altra substància) ni deacidificando, no es chaptaliza ni s'encapçala amb alcohol, no s'usa àcid ascòrbic, sòrbic o sorbat potàssic, antibiòtics, no s'afegeixen aromes, no s'usen encenalls o trossos de fusta per aromatitzar, no s'empren l'osmosi inversa, la concentració, la criomaceració o qualsevol altra tècnica que suposi la disgregació artificial dels components del most o el vi. No es clarifica, es deixa que sigui el propi vi el que faci aquesta operació, amb ajuda del temps. No es filtra, així no s'eliminen components naturals i beneficiosos per a l'evolució natural del vi.
5. NO S'USA anhídrid sulfurós (SO2)
- El Anhídrid Sulfurós o Diòxid de Sofre (SO2) és perjudicial per a la salut. És un gas irritant i tòxic molt perillós per als qui han de treballar amb ell, exposicions prolongades poden tenir conseqüències letals. Per al consumidor és causant de migranyes, migranyes i ressaques. Les persones al · lèrgiques no poden beure vins convencionals. Alguns derivats orgànics dels sulfits poden ser inductors de determinats càncers. S'ha de treballar sense utilitzar SO2.
- No s'ha d'utilitzar en cap moment. Es poden investigar i aprendre tècniques que eliminin la necessitat com la hiperoxidación del most, l'estabilització natural pel transcurs del temps i la successió de processos físics i químics espontanis, el control visual i organolèptic del potencial d'oxidació i la limitació de l'exposició del vi a l'aire, etc.
- El vi no ha de tenir SO2 afegit, el nivell de SO2 Total avalat per anàlisi oficial ha de correspondre a alguna cosa generat pel propi vi en el seu procés o bé a desviacions provocades pels mètodes analítics, mai a afegits per l'elaborador.
6. Es DIU EL QUE ES FA i es fa el que es diu
- L'honestedat i la transparència són valors principals dels productors de vins naturals. S'informa de tot el procés productiu. Les anàlisis químiques dels vins estan a disposició de clients i consumidors. Hi ha coherència entre el que es transmet i el vi que es produeix.
- En la mesura del possible s'han d'obtenir el major nombre de paràmetres que demostrin l'autenticitat del vi i donar-li una publicitat d'acord amb aquesta finalitat. Es recomana signar aquest manifest i exposar al públic, fins i tot formalitzant en una acta notarial, que tindrà validesa davant els compradors del vi i qualsevol altra persona el comportament es vegi influït per tractar-se d'un vi natural.
- No es pot amagar informació.
7. Compromís amb l'ASSOCIACIÓ i els Associats
- Es comparteixen i es defensen els postulats de l'Associació. Es col · labora amb els altres associats en temes tècnics, comercials, legals o qualsevol altre que siguin d'interès per a la viabilitat dels seus projectes. Els socis han de complir amb les normes establertes i fer gala de la seva honestedat i honradesa. La filosofia i la professionalitat de cada un són l'estendard de tota l'associació.
- S'ha de participar en l'activitat de l'Associació aportant i aprenent. Cal treballar la terra respectant les lleis de la naturalesa, per a l'obtenció de la millor raïm que ens pugui donar l'any. Compartir coneixements experiències i tenir el compromís de millora constant, defensant l'elaboració de Vins Naturals.
- No hi ha incoherències ni incompatibilitats. Els socis no estan implicats en altres activitats contradictòries amb els postulats de l'Associació ja sigui dins o fora del sector del vi.


http://vinosnaturales.wordpress.com/